هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: نهضت ملی مسکن در استان قزوین در صورت پرداخت به موقع متقاضیان تسریع می‌شود.

هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در صورت پرداخت به موقع آورده متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شتاب می‌گیرد.

هاشمی افزود: در حال حاضر متقاضیان مسکن فقط قسط اول را پرداخت کرده اند و آورده بانکی بسیار محدود است و این روند پیشرفت کار را کم کرده است.

وی بیان کرد: هدف گذاری ما پیشرفت ۳ تا ۵ درصدی پروژه‌ها در هر ماه است که در حال حاضر به دلیل آورده کم متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن از پیشرفت ۱.۵ درصدی نسبت به ماه قبل برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: بر اساس مفاد قانونی متقاضیانی که به موقع نتوانند آورده اعلام شده را پرداخت کنند از فهرست افراد واجد شرایط حذف می‌شوند که در حال حاضر ۷۰ نفر درخواست بازگشت به طرح را دارند که همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

هاشمی گفت: برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که به صورت مستقیم در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند قرار شده ۲۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد علوی و ۵۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد کمک شود و ما هم برای کاهش هزینه این افراد درصددیم واحد‌هایی با متراژ کمتر به آن‌ها واگذار کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: برای تامین زمین در شهرستان تاکستان با فرماندار هماهنگ شده و در شهر آبیک نیز قرار شد زمینی با کاربری ورزشی به ساخت مسکن اختصاص یابد.

وی گفت: درخصوص روستا‌هایی که با رانش زمین مواجهند قرار شد بنیاد مسکن از محل سفر ریاست جمهوری مطالعات ۱۱ روستا را در دستور کار قرار دهد.

هاشمیاضافه کرد: در خصوص جابجایی روستای خوبکوه و انتقال ساکنان آن مشکلات زیادی وجود دارد و این جابجایی ممکن نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مقرر شد تا شهرداری در خصوص بلوک‌های باقیمانده مسکن مهر با دریافت گزارش ناظر نسبت به ارسال جوابیه شرکت گاز و در راستای تامین زیرساخت طرح حمایتی مسکن در قالب تهاتر زمین اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار