معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: رسانه‌ها نقش محوری در آگاهی و شفاف سازی جامعه دارند.

سیدعلی مهاجر امروز یکشنبه ۲۲آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه گلستان در اتفاقات اخیر دچار فضای امنیتی نشد، گفت: مردم ما در این اتفاقات هوشمندانه عمل کردند و رسانه‌های استان هم در این مهم نقش خود را در بصیرت افزایی جامعه به خوبی ایفا کردند.


او افزود: اگر رسانه صرفا شنیده‌ها را منتقل و اذهان را آشفته کند باعث تحریک مردم و تبعات جبران ناپذیر می‌شود.


مهاجر گفت: دستور کار دشمن کشته سازی و خدشه وارد کردن به امنیت کشور است و رسانه‌ها باید در این زمینه روشنگری کنند.

او گفت: در حوزه رسانه درگیر جنگ نامتقارن و با یک غول رسانه‌ای طرف هستیم و افرادی که ادعای بشردوستی دارند ما را در حوزه دارو تحریم می‌کنند، اما در حوزه شبکه‌های اطلاع رسانی غنی می‌کنند.

مهاجر با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام گفت: برخی معتقد بودند برگزاری چنین جشنواره‌ای در شرایط فعلی درست نیست، اما ما برای نشاط اجتماعی این جشنواره را برگزار و برای برقراری امنیت آن شبانه روزی تلاش کردیم.

مهاجر گفت: در اتفاقات اخیر با برخی بی اخلاقی‌هایی مواجه بودیم که برخی افراد ورزشکار نما دروغ‌های رسانه‌های معاند را منتشر می‌کنند.

او افزود: اگر ورزشکاری به هنگام اهتزار پرچم سرود ملی را نمی‌خواند به تمام ملت ایران توهین کرده است چراکه ما برای این سرود و پرچم جان داده ایم.

او گفت: هیئت اندیشه ورز در گلستان با حضور ۳۸۹ نخبه تشکیل شده است و به حل مشکلات استان میپردازد.

حل معضل کودکان کار در گلستان نیازمند اقدامات فرهنگی است

سمیعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان هم در این نشست گفت: موضوع کودکان کار نیازمند برنامه و اقدامات فرهنگی است چراکه اول باید مردم را نسبت به تبعات دلسوزی آن‌ها در کمک به کودکان کار آگاه کرد و بعد اقدامات لازم برای پیشگیری از افزایش آن را انجام داد.

او گفت: با کمک صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی در حال آماده سازی برنامه‌های مناسب با این موضوع هستیم.

سمیعی با اشاره به آمار طلاق در استان گفت: طلاق زمانی رخ می‌دهد که فرد آمادگی ازدواج نداشته است و از این رو به دنبال آگاه سازی قشر جوان در فضا‌هایی مانند دانشگاه‌ها هستیم.

او گفت: برای پیشگیری از طلاق مقرر شد شورای ائتلافی در این زمینه تشکیل شود و اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.