نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل تصمیم کمیته سازمان ملل علیه اسرائیل را دستاوردی دیپلماتیک برای فلسطینی ها است.

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که مسئول بررسی مسائل سیاسی و استعمار زدایی است، روز شنبه به پیش نویس قطعنامه‌ای رأی داد که ارائه نظر فوری دیوان بین المللی دادگستری در مورد عواقب حقوقی انکار فلسطینیان و حقوق آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود پس از سال ۱۹۶۷ و بررسی اشغالگری مستمر اسرائیل در اراضی فلسطینی را خواستار شده است.

"ریاض منصور" نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره درباره تصویب پیش نویس این قطعنامه گفت: ما از دیوان بین المللی دادگستری درخواست خواهیم کرد درباره عواقب و پیامد‌های حقوقی جنایات رژیم اشغالگر در حق فلسطینی‌ها روشن گری کند.

وی افزود: تصمیم کمیته چهارم سازمان ملل، رویدادی تاریخی و دستاوردی دیپلماتیک برای فلسطینی‌ها است.

منصور تصریح کرد: ما از دیوان بین المللی دادگستری برای تثبیت حقوق فلسطینی‌ها در راستای تعیین سرنوشت خود تلاش خواهیم کرد.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: ما به اعتراض اسرائیل به تصویب پیش نویس این قطعنامه توجهی نمی‌کنیم و به تلاش برای رسوا کردن جنایات رژیم اشغالگر ادامه خواهیم داد.

قابل ذکر است؛ ۹۸ کشور به پیش نویس قطعنامه کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل رأی مثبت، ۱۷ کشور رأی مخالف و ۵۲ کشور هم رأی ممتنع دادند. آمریکا، ایتالیا، آلمان، استرالیا، کانادا، اتریش و جمهوری چک از جمله کشور‌هایی بودند که به این پیشنهاد رأی منفی دادند.

برچسب ها: فلسطین ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار