به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر بر اساس معیار‌های سازمان جهانی یونسکو ساخت بنا در محدوده آثار تاریخی، شرایط و قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود و گرنه به این آثار صدمه وارد می‌شود.

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: ساخت بازارچه و دست‌فروشی در چندین سال قبل در کنار آثار تاریخی بی‌توجهی به میراث فرهنگی و تاریخی کهن منطقه است.

رحمان ریگی افزود: بر اساس معیار‌های سازمان جهانی یونسکو ساخت بنا در محدوده آثار تاریخی، شرایط و قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود و گرنه به این آثار خدشه وارد می‌شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: این در حالیست که ساخت و ساز در حریم آثار باستانی غیرقانونی است و اقدامات بازدارنده از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان صورت گرفته و با تمام مسوولان دست اندرکار شهر مکاتبه شده تا از ایجاد غرفه‌های مختص ساماندهی دستفروشان در این مکان خودداری شود.
وی ادامه داد: ساماندهی غرفه‌های مختص دستفروشان در مکان‌های دیگر شهر هم قابل انجام است.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت:ممکن است حضور غرفه‌ها در جوار قلعه ناصری، شرایط ثبت جهانی شدن این اثر ارزشمند را به خطر بیندازد.
شهردار ایرانشهر هم گفت: این غرفه‌ها بدون در نظر گرفتن حریم قلعه ناصری احداث شده است که با توجه به مصوبه شورای شهر در آینده نزدیک اصلاح می‌شود.
سعید دیده ور افزود: ساخت هر گونه بنا تجاری و مسکونی در حریم درجه یک مغایر با اصول شهر سازی است که در حریم قلعه ناصری احداث این بازارچه خلاف قانون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار