استاندار یزد گفت: نخبه پروری سیاسی یکی از امور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: فعال یا کنشگر سیاسی فردی است که مسائل این حوزه را دنبال کرده و واکنش نشان می‌دهد در حالی که نخبه یک سطح بالاتر است و به عنوان یک رصدگر و تحلیل گر جریان‌ها و رویداد‌های سیاسی را فهم، جریان سازی و پیش بینی می‌کند.

او تصریح کرد: چنین فعالیت‌هایی باید منجر به قرار گیری افراد در قالب یک پروسه و فرآیند در سطحی بالاتر از کنشگران سیاسی شود.

فاطمی بیان کرد: رسیدن به این جایگاه پیش شرط‌هایی دارد که مهم‌ترین این پیش شرط‌ها داشتن یک دستگاه معرفتی است همچنین اگر این پیش شرط‌ها وجود نداشته باشد یک انحراف ایجاد می‌شود.

او گفت: چهره‌های زیادی در اوایل انقلاب ظهور کردند که بعد از مدتی همه شاهد افول آن‌ها بودند، بنابراین بدون داشتن یک دستگاه فکری نمی‌توان کنشگر و نخبه سیاسی در طراز انقلاب اسلامی شد.

فاطمی گفت: توجه ویژه به آثار شهید مطهری اهمیت دارد و برای فعال کردن ظرفیت‌ها مطالعه یک دوره آثار شهید مطهری (ره) ضروری است، زیرا این شهید پرافتخار تنها متفکری است که اسلام و مبانی اندیشه اسلامی را در قالب یک منظومه ارائه کرده است.

او بیان کرد: مطالعه آثار بزرگانی مانند علامه مصباح (ره) برای پاسخگویی به مسائل جدید ضروری است.

فاطمی گفت: یکی از دلایل موفقیت، حکمت و عمق نگاه سیاسی و بصیرتی رهبر انقلاب به دلیل مطالعات عمیق است و بحث مطالعه و تقویت این دستگاه فکری در قالب سیر مطالعاتی به صورت شخصی و گروهی است.

او تصریح کرد: اگر بحث توجه به اخلاق اسلامی و اصلاح نفس به طور جدی مورد توجه باشد، جامعه دچار مشکل نمی‌شود همچنین حضرت سیدالشهدا (ع) برترین نخبه تاریخ است که برای اصلاح تحریف‌های موجود قیام کرد.

او گفت: اتصال به شهدا، ولایت و اهل بیت (ع) رکن سوم کارآموزه‌های مهارتی و بصیرتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار