فعال سازی آزمایشی سیستم سلفی ویدیویی تایید سن کاربران در اینستاگرام

بر اساس گزارش‌ها سیستم سلفی ویدیویی تایید سن کاربران اینستاگرام قرار است به زودی در انگلیس به طور آزمایشی فعال شود.

سیستم تایید سن سلفی ویدیویی اینستاگرام در انگلیس فعال می‌شود. یوتی شرکتی که این ویدئو‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند، از یک سیستم هوش مصنوعی تخمین سن چهره برای تیید سن کاربران نوجوانی که ادعا می‌کنند بالای ۱۸ سال دارند، استفاده می‌کند.

سیستم تایید سن سلفی ویدیویی اینستاگرام برای نوجوانان، این هفته در انگلیس، حدود شش ماه پس از شروع آزمایش این ابزار توسط شرکت، فعال شد.

روش تایید که از ابزار‌های شناسایی هوش مصنوعی شرکت فناوری یوتی در انگلیس استفاده می‌کند، برای کاربران انگلیسی که سعی می‌کنند تاریخ تولد خود را از سن زیر ۱۸ سال تا بالای ۱۸ سال ویرایش کنند، اعمال می‌شود. کاربرانی که تاریخ تولد خود را تغییر می‌دهند، می‌توانند به جای تایید سلفی، عکسی از گواهینامه رانندگی یا سایر شناسه‌های مورد قبول را ارسال کنند.

این ابزار‌ها تلاشی برای تسکین حامیان ایمنی کودکان هستند که از شرکت‌های فناوری خواسته‌اند تا برای شناسایی مناسب کاربران جوان‌تر در سایت‌شان کار‌های بیشتری انجام دهند، اما می‌توانند به طور همزمان از سوی حامیان حریم خصوصی که مراقب جمع‌آوری شناسه‌های بیومتریک متا هستند، مورد بررسی قرار گیرند.

اسکرین شات‌های سیستم راستی آزمایی به دست آمده توسط بی بی سی نمونه‌هایی از انواع هشدار‌هایی را نشان می‌دهد که نوجوانان هنگام تلاش برای تغییر تاریخ تولد خود دریافت می‌کنند. اولین اعلان از کاربر می‌خواهد که بین ارسال شناسه یا گرفتن سلفی ویدیویی یکی را انتخاب کند. این اپلیکیشن می‌گوید کاربرانی که از مسیر قدیمی ID استفاده می‌کنند باید تا دو روز منتظر بمانند تا هویت خود را تایید کنند، در حالی که کسانی که سلفی می‌گیرند می‌توانند در ۲۰ دقیقه نتیجه بگیرند. یک تصویر جداگانه کاربر را نشان می‌دهد که سلفی ویدیویی را به عنوان بخشی از فرآیند تایید به آرامی به سمت راست بچرخاند.

در مقاله‌ای اخیر، یوتی، شرکتی که با اینستاگرام شریک است، ادعا کرد که می‌تواند در ۹۹.۶۵ درصد مواقع کاربران بین ۱۳ تا ۱۷ سال را به‌طور دقیق شناسایی کند که زیر ۲۳ سال سن دارند. این شرکت می‌گوید این کار را با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های صورت کاربر انجام می‌دهد، چیزی که آن‌ها ادعا می‌کنند از روش‌های شناخته‌شده‌تر و بحث‌برانگیزتر شناسایی چهره برای تخمین سن کاربر متمایز است.

یوتی در این مقاله می‌نویسد: «این «تشخیص چهره» نیست یعنی جایی که یک سیستم کامپیوتری سعی می‌کند چهره خاصی را با یک پایگاه داده مطابقت دهد تا هویت آن شخص را تایید کند بلکه تشخیص این است که آیا در تصویر گرفته شده چیزی شبیه چهره انسان وجود دارد یا خیر.

جولی داوسون، مدیر ارشد سیاستگذاری و تنظیم مقررات یوتی می‌گوید: «اثبات سن آنلاین یک چالش پیچیده و گسترده در صنعت است، اما ابزار‌های تخمین چهره آن‌ها تعادلی بین اثربخشی و حریم خصوصی ایجاد می‌کند. تخمین سنی صورت ما راه حلی برای حفظ حریم خصوصی است. " ما آن را ساختیم تا به همه راهی امن برای اثبات سن خود بدون به اشتراک گذاشتن نام یا مدرک شناسایی ارائه کنیم. این فناوری می‌تواند به خردسالان اجازه دهد تا به محتوایی که برای سن آن‌ها مناسب است، دسترسی پیدا کنند».

در همین حال، تارا هاپکینز، مدیر سیاست عمومی اینستاگرام معتقد است ابزار‌های جدید گامی مهم برای محافظت از کاربران جوان در پلتفرم خود هستند.

هاپکینز می‌گوید: ما می‌خواهیم همه افراد اینستاگرام را به شیوه‌ای متناسب با سنشان تجربه کنند، به این معنی که باید بدانیم چند سال دارند و این یک چالش در سراسر صنعت ماست.

متا اولین بار در ماه ژوئن اعلام کرد در حال آزمایش روش جدید شناسایی مبتنی بر بیومتریک است. در آن زمان، متا گفت امیدوار است این فناوری بتواند کمک کند برای حصول اطمینان از اینکه نوجوانان و بزرگسالان در تجارب مناسب برای گروه‌های سنی خود هستند. این شناسایی بسیار مهم است، زیرا اینستاگرام برای گروه‌های سنی مختلف عملکرد متفاوتی دارد. این شرکت می‌گوید حساب‌های کاربرانی که بین ۱۳ تا ۱۷ سال شناسایی شده‌اند به‌طور پیش‌فرض نمایه‌های آن‌ها خصوصی است و در معرض انواع خاصی از تبلیغات قرار دارند.

اینستاگرام صراحتا کودکان زیر ۱۳ سال را از ثبت نام در این سرویس منع می‌کند، حتی اگر تحقیقات شخص ثالث نشان داده است که کاربران جوان هنوز هم به طور مکرر راه خود را در این سرویس باز می‌کنند. برخی برآوردها، مانند این گزارش ۲۰۲۱ از Thorn، یک سازمان غیرانتفاعی متعهد به مبارزه با سوء استفاده جنسی از کودکان، تخمین می‌زند که ۴۰ درصد از کودکان زیر ۱۳ سال روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

اسنادی که توسط افشاگر فیسبوک فرانسیس هاگن منتشر شده و در مقالات آن گنجانده شده است، مکررا تحقیقات داخلی متا را نشان می‌دهد که بر تاثیرات منفی سلامت روانی خدمات رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام بر کاربران جوان تاکید می‌کند. اگرچه متا با ادعای مضر بودن سرویس‌هایش برای کاربران جوان‌تر مخالفت کرده است، نظرسنجی‌های داخلی شرکتی که به صورت عمومی منتشر شده است، نشان می‌دهد نوجوانان مرتبا ادعا می‌کنند که پلتفرم‌ها باعث می‌شوند احساس بدتری نسبت به بدنشان داشته و میزان اضطراب و افسردگی را آن‌ها افزایش می‌یابد.

موفقیت یا شکست سیستم تایید سلفی اینستاگرام در انگلیس می‌تواند به عنوان زنگ خطری برای گسترش بالقوه آن در سایر بازار‌ها عمل کند. در واقع این گسترش تا حدی در حال انجام است. بر اساس داده‌های Sensor Tower که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که این برنامه را برای بازاریابان خارج از کشور در برزیل و هند اجرا خواهد کرد که مجموعا حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید 


منبع: gizmodo

 
 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار