رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید حمایتی زیتون در استان با محوریت تعاون روستایی به شکل جدی عملیاتی و اجرایی شود.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نخستین نشست خرید حمایتی زیتون در استان گفت: خرید حمایتی زیتون در استان قزوین با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با محوریت تعاون روستایی به شکل جدی عملیاتی و اجرایی شود.

افلاطونی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزیر جهاد کشاورزی به تعاون روستایی در ۱۰ آبان جاری، خرید محصول زیتون روغنی بر عهده تعاون روستایی گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای اهتمام این موضوع، شیوه نامه اجرایی خرید حمایتی زیتون به زودی از سوی تعاون روستایی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

افلاطونی تاکید کرد: در استان قزوین تجربه خرید حمایتی محصولات مختلفی وجود داشته و در حوزه زیتون نیز می‌توان به شیوه مختلف تسهیلات لازم را برای پیشبرد این مهم به کار گرفت.

یوسف ادیب مدیرکل دفتر بازرگانی تعاون روستایی کشور نیز در این نشست گفت: این اولین بار در کشور است که محصول زیتون به عنوان یک کالای استراتژیک محسوب شده و از این فرصت و ظرفیت باید به نحو مطلوب در راستای توسعه بخش کشاورزی گام برداشت.

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست با تاکید بر ممنوعیت از واردات روغن زیتون گفت: بهترین شیوه برای حمایت از تولیدکننده زیتون جلوگیری از واردات روغن زیتون است.

بسته خرید حمایتی زیتون در تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری با ۶ بند در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به امضای وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد و به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، اقتصاد و امور دارایی، صمت و همچنین سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و ملی استاندارد ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.