مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برای سال زراعی جاری ۲ هزار هکتار کشت قراردادی چغندر قند در استان با هماهنگی میان جهاد و کارخانه قند قزوین برنامه ریزی شده است.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برای سال زراعی جاری ۲ هزار هکتار کشت قراردادی چغندر قند در استان با هماهنگی میان جهاد و کارخانه قند قزوین برنامه ریزی شده است و این میزان سطح کشت در صورت اجرا نسبت به کشت امسال چهار برابر رشد می‌یابد.

 جلیلوند  افزود:  با هماهنگی میان جهاد کشاورزی و کارخانه قند، بسته‌های حمایتی و تشویقی برای کشاورزان مشارکت کننده در طرح کشت قراردادی پیش نویس شده و با تصویب آنها، عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: چغندر از محصولات راهبردی و مهم کشاورزی است و برنامه داریم تا سطح آن را به پنج هزار هکتار افزایش دهیم.

این مسوول گفت: کارخانه قند قزوین ظرفیت پذیرش سالانه ۳۰۰ هزار تن چغندر را دارد که در صورت تحقق کشت پنج هزار هکتار این واحد توانایی پذیرش و فرآوری آن را دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برداشت چغندر از اوایل مهرماه در مزارع استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در سال جاری ۵۷۹ هکتار از اراضی استان قزوین زیر کشت چغندر رفته بود که تاکنون هشت هزار و ۳۵۶ تن محصول برداشت و تحویل کارخانه قند شده است.

جلیلوند افزود: پیش بینی می‌شود در پایان کار برداشت، حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن چغندر قند برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.