مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: ۴۹۷ هزار و ۵۸۴ هکتار از اراضی ملی استان شامل ۳۱۳ پلاک تاکنون رفع تداخل شده است.

محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: ۴۹۷ هزار و ۵۸۴ هکتار از اراضی ملی استان شامل ۳۱۳ پلاک تاکنون رفع تداخل شده است و  استان قزوین رتبه دوم کشور را در اجرای رفع تداخل اراضی دارد.

وی اظهار داشت: ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید، دستگاه‌های ذیربط از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری را مکلف به رفع تداخل اراضی کرده است.

این مسوول گفت: با رفع تداخل و تعیین حد و حدود اراضی ملی، کشاورزی و مستثنیات، اختلافات مالکیتی مربوط به زمین بین مردم با مردم و مردم با دولت حل و فصل می‌شود و مقدمات لازم برای صدور اسناد تک برگی برای اراضی فراهم خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: با رفع تداخل اراضی ملی و کشاورزی شاهد کاهش تولید پرونده در دستگاه قضایی پیرامون اختلافات مالکیتی هستیم و در این میان، حق و حقوق افراد حقیقی نیز براساس مستندات و بررسی‌ها پرداخت و ادا می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی، اقتصاد و دارایی و ثبت اسناد و املاک دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اجرای رفع تداخلات اراضی به شمار می‌روند، یادآور شد: از ۱۲۰۰ پلاک ثبتی مربوط به اراضی در استان قزوین حدود هزار پلاک مشمول رفع تداخلات است.

این مسوول با بیان اینکه کار رفع تداخل اراضی با سرعت در حال انجام است و هفته‌ای حداقل ۲ پلاک در نقاط مختلف استان رفع تداخل می‌شود، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده رفع تداخلات اراضی در استان قزوین تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.