مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۵ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی‌های شهرستان بروجن، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۱۵ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد.

جعفر امیرآبادی‌زاده با بیان اینکه در سفر دو روزه در استان چهارمحال و بختیاری دو محور دستور جلسه در دستور کار است، افزود: یکی از این مباحث ترویج فرهنگ تشکیل تعاونی‌ها در سطح استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز نوآوری توسعه تعاون استان است که مقرر شد ترویج، آموزش و تشکیل تعاونی‌ها انجام شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: دومین بحث، پیگیری و رفع موانع بر سر راه تعاونی‌ها بوده که گردش منابع مالی تعاونی‌ها یکی از موانع است، قرار شد با فعال نمودن ظرفیت‌های خط اعتباری در استان چهارمحال و بختیاری برخی از موانع منابع مالی را برطرف کرد.

فرماندار شهرستان بروجن گفت: در این شهرستان ۶۰۰ تعاونی فعال وجود دارد که نزدیک به ۴ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به‌کار هستند.

فتاح کرمی افزود: یکی از نکات بسیار مهم در این بخش، تعداد تعاونی‌های نیمه فعال و غیرفعال است که از سیاست‌های دولت سیزدهم شناسایی و توانمندسازی این تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه، اظهار داشت: در سطح شهرستان بروجن دومین مرکز نوآوری توسعه تعاون راه‌اندازی می‌شود.

محسن مولوی گفت: در این مرکز جوانان، افراد جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان، ایده‌های علمی در فضای اقتصادی و اشتغال شهرستان بروجن سوق داده می‌شوند.

وی افزود: از طریق مرکز نوآوری توسعه تعاون مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم علمی در شهرستان بروجن صورت می‌گیرد و افراد دارای ایده به سمت دریافت تسهیلات اشتغال‌زا هدایت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.