مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در نیمه نخست امسال، یک هزار و ۱۵۲ گردشگر خارجی و ۵۵۴ هزار گردشگر داخلی از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردند.

امیرکرم زاده در جلسه ستاداجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران گفت: با حضور این گردشگران ، ضریب اشتغال تاسیسات گردشگری استان سمنان در فصل تابستان به ۸۳ درصد رسید.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های گردشگری در روستا‌های استان در فصل پاییز افزود: ضریب اشتغال تاسیسات بوم گردی در پاییز امسال ۴۳ درصد و ظریب اشتغال هتل‌ها بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

کرم زاده با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری ماهانه رویدادهای گردشگری و صنایع دستی به آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان هلال احمر و پلیس راهور در جاده‌ها اشاره کرد و گفت : با توجه به آغاز فصل سرد، بازدید‌های مستمر از مجتمع‌های بین راهی، رستوران‌ها و نماز خانه‌ها انجام می‌شود تا سیستم‌های گرمایشی و تجهیزات آنها برای خدمات رسانی به مسافران آماده باشد .

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان هم گفت: افزایش تعداد و تسهیل در اعطای مجوز بوم گردی و نیز ارائه خدمات موثر و به روز در بوم گردی ها بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی ، توسعه اقتصادی و جذب گردشگر در استان سمنان مورد توجه مسئولان بخصوص دهیاران قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار