کرم زاده گفت: فعالیت ۳۲۴ واحد تاسیسات گردشگری با ۹۸۷ اتاق و ظرفیت سه هزار و ۷۳۲ نفر در این استان، زمینه اشتغال یک‌هزار و ۲۶۸ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است ابراز داشت: طبیعت بکر، آب‌های روان، جنگل، کویر، آسمان پر ستاره و بنا‌های تاریخی فاخر از جمله جاذبه‌های این استان است که می‌توان از آن به‌عنوان قاره‌ای کوچک و با تنوع اقلیمی و آب و هوایی بالا و مقصدی تازه و بکر برای گردشگران یاد کرد.

وی افزود: در کنار این جاذبه‌ها، زیرساخت‌های قابل توجهی نیز در جای‌جای این استان برای پذیرش و اسکان گردشگران فراهم شده است و توسعه کیفی و کمی زیرساخت‌های گردشگری با جذب سرمایه‌گذار به خوبی دنبال می‌شود.

اجرای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: اکنون ۳۰ پروژه گردشگری با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان در دست ساخت اسکه تکمیل این طرح‌ها زیرساخت‌ها و ظرفیت گردشگر پذیری استان را ارتقاء می‌دهد.

کرم‌زاده بیان کرد: اجرای طرح‌های گردشگری استان زمینه اشتغال مستقیم بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه‌های سنتی است که پس از بهره‌برداری از آن‌ها، یک هزار و ۳۳۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار