رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۰۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در این استان شناسایی شده است.

امید یوسفی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: این استان به دلیل دارا بودن زیستگاه‌های آبی مناسب یکی از مسیر‌های مهم هفتگانه مهاجرت پرندگان در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان به زیستگاه‌های آبی استان در ۲ فصل پاییز و بهار انجام می‌گیرد، افزود: با توجه به مناسب بودن شرایط زیستی در تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی در فصول مهاجرت هر سال بیش از ۲۰۰ گونه پرنده مهاجر مختلف وارد آذربایجان‌غربی می‌شوند.

یوسفی با بیان اینکه بیشترین مهاجرت به حوزه تالاب‌های مهاباد و نقده انجام می‌شود، اضافه کرد: مهاجرت هزاران پرنده به تالاب‌ها و رودخانه‌های آذربایجان‌غربی اتفاق کم‌نظیری است که در هنگام مهاجرت در ۲ فصل پاییز و بهار در استان روی می‌دهد که نمونه مشابه آن را کمتر می‌توان در سایر استان‌های کشور مشاهده کرد.

وی در خصوص گونه‌های پرندگان مناطق آبی استان گفت: هم اکنون پرندگانی آبزی و کنارآبزی همانند آنقوت، تنجه، پلیکان‌های سفید و خاکستری، قوی فریادکش و گنگ، فلامینگو و انواع درنا‌ها در زیستگا‌های استان وجود دارند.

تالاب‌های آذربایجان‌غربی به دلیل امنیت و شرایطی زیستی مناسبی که برای پرندگان دارد، استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آن‌ها می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.