استاندار ایلام:

مرکز ناباروری در استان ایلام راه اندازی می‌شود

استاندار ایلام گفت: مرکز نارباوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در استان راه اندازی می‌شود.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال و ثبت وقایع حیاتی استان گفت: برای هرگونه برنامه ریزی از کوچکترین واحد که خانواده است تا بالا‌ترین سطح که شهر‌های بزرگ و کلان شهر‌ها است باید از داده‌های ثبت احوال استفاده کنیم.

استاندار ایلام جمعیت، امنیت و خاک یا مساحت را مولفه‌های مهم برای ایجاد یک کشور قدرتمند عنوان کرد و افزود: در مقایسه با سال گذشته کاهش موالید داشته ایم که باید به سمت جوان سالی برویم که لازمه آن افرایش نرخ موالید است.

وی در ادامه با اشاره ضرورت ایجاد یک مرکز نارباوری در استان بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی این مرکز در استان راه اندازی می‌شود و آن سهم بسزایی در افزایش موالید در استان خواهد داشت.

وی از افزایش شاخص امید به زندگی در کشور خبر داد و گفت : این شاخص در حال حاضر به ۷۵ سال رسیده است که نشانگر رشد بهداشت و سلامت جسمی افراد است.

بهرام نیا در ادامه از کاهش ۲۸.۲ درصد فوتی‌های استان طی هفت ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: بخشی از این کاهش مربوط به کاهش شیوع کرونا و بخشی از آن مربوط به ارتقای شاخص امید به زندگی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ابلاغ و اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: این قانون مشوق بسیار خوبی است که می‌تواند به افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کشور کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.