حجت‌الاسلام امینی گفت: باید درباره مواردی از جمله ضمانت اجرایی مصوبه‌ها و نحوه تکرار نشست‌های شورای فرهنگ عمومی چاره‌اندیشی شود.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی از طریق دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها ضروری است.

وی تصریح کرد: مصوبه‌های شورا‌های فرهنگ عمومی در کشور توسط دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها جدی گرفته نمی‌شود که باید مسوولان به منظور اجرایی شدن این مصوبه‌ها تدبیر کنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص شیوه‌های نظارتی، تشویقی و ترویجی در هر شهرستان به منظور الگوسازی جزو وظایف شورای فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه و یا هر فعالیت اقتصادی باید از نظر فرهنگی در این شورا بررسی و تمامی فعالیت‌ها بر پایه پیوست فرهنگی انجام شود.

حجت‌الاسلام امینی ابراز داشت: اگر در کشور به شورای فرهنگ عمومی توجه لازم شود، اهمیت آن از شورای تأمین بالاتر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود به ۱۴ آبان‌ماه سالروز تأسیس شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: اهمیت، نگاه فرهنگی و جایگاه شورای فرهنگ عمومی هنوز برای برخی مسوولان و مدیران جا نیفتاده و نشانه آن حضور نیافتن شماری از مسوولان شهرستان در نشست‌های ماهانه است.

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود خواست نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود در رابطه با چابک‌سازی و تاثیرگذاری این شورا را ارایه کنند تا به عنوان پیشنهاد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار