فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران، گفت: بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی جهادی کشور در خراسان شمالی و با تلاش و حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است.

سردار سید حسین مرتضوی اظهار داشت: بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی جهادی کشور در استان خراسان شمالی و با تلاش و حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است.

وی افزود: در این پروژه ۱۷۰ کلیومتر خط انتقال آب به اضافه عملیات احداث واحد‌های آبرسانی در منطقه محروم حصارچه راز و جرگلان اجرا خواهد شد.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران، گفت: در این پروژه چندین مخزن نگهداری آب با گنجایش ۲۰۰۰ متر مکعب و هم‌چنین ده‌ها واحد پمپاژ و ایستگاه آن عملیاتی و ساخته می‌شود که مشکل آبرسانی به این روستا‌ها را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

مرتضوی ادامه داد: علاوه بر خط انتقال ایستگاه‌های توزیع آب به منازل روستاییان نیز در این عملیات احداث می‌شود و دو یگان تخصصی از تیپ جوادالائمه خراسان شمالی و نیرو‌های تیپ ۴۵ استان گلستان در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: امیدواریم به‌زودی مشکل آبرسانی به منطقه شمال استان خراسان شمالی حل و این هدیه ناقابلی از سپاه پاسداران برای برادران اهل سنت این منطقه است.

حدود ۳۰۰ روستای استان خراسان شمالی با تنش آبی شدید مواجه هستند که آبرسانی به نیمی از این روستا‌ها با تانکر انجام می‌شود. ۵۰ درصد مناطق استان امسال درگیر خشکسالی شدید و نیمه شدید هستند.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.