سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن گفت: اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد.

سرپرست فرمانداری بروجن گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت، کارگروه امور بانوان و خانواده فرمانداری بروجن با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه صیانت از خانواده و جوانی جمعیت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این حوزه اقدام کرده است.

فتاح کرمی اظهار کرد: این کارگاه‌های آموزشی به مدت دو روز (دهم و یازدهم آبان ماه) با هدف تربیت کنشگران جوانی جمعیت برگزار و در انتهای دوره برای شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید


کرمی با بیان اینکه برای بقای نسل کنونی باید به ازای هر مادر ۲.۵ فرزند وجود داشته باشد، گفت: این عدد در استان ۱.۷۸ و در بروجن ۱.۴۹ بوده که کمتر از سطح جانشینی جمعیت و نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد؛ افزود: امید است با استفاده از ظرفیت کنشگران اجتماعی بتوانیم گام اساسی در راستای جوانی جمعیت برداریم.

نائب دبیر شورای راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ابراز نگرانی از پایین بودن نرخ رشد جمعیت ایران گفت: افزایش جمعیت از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و لازمه پویایی جامعه است.

حجت الاسلام محمد مسلم وافی افزود: نرخ جمعیت به شدت پایین است و ایران در سال ۱۴۰۰ رتبه اول سرعت کاهش جمعیت را در جهان کسب کرد و این جای نگرانی جدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار