رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در زمان حاضر برداشت زیتون روغنی از باغات شهرستان طارم آغاز شده که از این میزان بیش از هشت هزار تن روغن استحصال می‌شود.

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: باغداران طارمی امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن زیتون از باغات خود برداشت کردند که این میزان بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد ریال عاید زیتونکاران این شهرستان شد.

وی یادآورشد: با توجه به سال آور بودن زیتون (۲ سال پس از استراحت درختان زیتون) تولیدات امسال این محصول در طارم چهار برابر بیشتر از سال‌های گذشته بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از متضرر شدن زیتونکاران به علت قیمت پایین و در راستای ایجاد تعادل در این بخش گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۳۰ درصد زیتون تولید شده در این شهرستان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان خرید می‌شود.

حسنی، بالا بردن تعرفه واردات روغن زیتون، تسهیل صادرات آن و قرار گرفتن زیتون جزو کالا‌های اساسی را از جمله برنامه ریزی‌های انجام شده برای حمایت از زیتونکاران شهرستان طارم بیان کرد.

وی اظهار داشت: بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طارم به باغات زیتون اختصاص دارد که درختان ۱۶ هزار هکتار آن بارده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.