همایش استانی مهارت آموزی سربازان، با حضور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ارومیه برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد جوادزاده کمند در این همایش به تشریح اهمیت مهارت آموزی سربازان در دوره خدمت مقدس سربازی پرداخت و گفت؛ جوانان در خدمت سربازی به اندازه دوره لیسانس در اختیار نیرو‌های مسلح هستند که این مدت، فرصت بسیار با اهمیتی برای رشد و تعالی آنهاست و ما نیز در ستاد کل نیرو‌های مسلح برای دوره مقدس سربازی در کنار نقش آفرینی موثر در حفظ امنیت ۳۹ کارکرد ویژه از جمله مهارت آموزی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قواست طراحی کرده ایم.

وی افزود، تا کنون برای مهارت آموزی سربازان ۹ کمیته تخصصی و هیات‌های اندیشه ورزی در ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده است و توانسته ایم با ۲۶ دستگاه اجرایی برای مهارت آموزی سربازان تفاهم نامه منعقد شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: با همکاری وزارت کشور و استانداری ها، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی تسهیلات قابل توجهی برای سربازان مهارت دیده اختصاص یافته است که به زودی آئین نامه‌های پرداخت آن ابلاغ خواهد شد.

قرارگاه حمزه در مهارت آموزی سربازان رتبه نخست کشوری دارد

سردار ارجمندفر جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیز در این همایش، مهارت آموزی و آموزش عملی جوانان را نیاز مهم جامعه عنوان کرد و گفت: این قرارگاه در حوزه مهارت آموزی سربازان رتبه نخست کشوری را در بین نیروی زمینی سپاه پاسداران به خود اختصاص داده است.

 در این همایش جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمین ارتش مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیررو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی، فرمانده مرزبانی استان و جانشین فرمانده سپاه شهدای استان مدیران اجرای دستگاه‌های اجرایی استان نیز که در حوزه مهارت آموزی سربازان مسئولیت دارند گزارشی از مجموعه‌های تحت امر خود در حوزه مهارت آموزی سربازان ارائه و برای بهبود شرایط پیشنهاد‌های خود را طرح کردند.

در پایان این همایش از تلاشگران مهارت آموزی سربازان در آذربایجان غربی تقدیر شد.

کسانی که قبل از ورود به خدمت سربازی گواهینامه رسمی مهارتی را در یکی از شاخه‌های مهارتی مورد نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح کسب کرده باشند از مزایایی مهمی در دوران خدمت مقدس سربازی بهره مند می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.