رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دشمن در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران اسلامی اعمال کرده است.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه شنبه در اجلاس «مدیران تجهیزات پزشکی» سراسر کشور که در هتل پارسیان کرمانشاه در حال برگزاری است گفت : اگرچه از سوی کشور‌های غربی اعلام می‌شود که تحریمی در این حوزه علیه کشورمان وجود ندارد، ولی هم اینک ایران با شدید‌ترین تحریم‌ها مواجه است.

وی افزود: در این تحریم‌ها نقش فعالان تجهیزات پزشکی در خنثی کردن آن بسیار حساس و مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه تامین و تولید تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه‌ای اقدامات بسیار خوبی در کشور صورت گرفته است، ولی تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب صورت نگرفته است.

محمدی تاکید کرد: باید در این حوزه بخوبی تبیین صورت بگیرد و همواره خدماتی که ارائه می‌شود بازگو شود تا این فعالیت‌ها برای مردم بیان شود.

وی حوزه تجهیزات پزشکی را پیچیده‌ترین و حساسترین حوزه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: این حوزه که با تمام حوزه‌های سلامت در ارتباط است خوشبختانه روند تحول و توسعه را در پیش و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

محمدی با بیان اینکه خدمات انجام شده فعالان این حوزه در دوران کرونا ستودنی بود اضافه کرد: در حالی که در دوران کرونا تامین اقلامی، چون ماسک هم برای کشور میسر نبود با تلاش و مجاهدت تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در طول چند ماه علاوه بر تامین نیاز کشور به ماسک دستگاه‌های اکسیژن ساز در داخل تولید و با وجود تحریم‌ها در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.