رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: به دلیل افزایش قیمت طلا و تطابق نداشتن آن با وضعیت اقتصادی مردم، نقره جایگزین طلا شد.

یوسف تقی زادگان  رئیس اتحادیه صنف طلا،نقره و جواهر‌ گفت: بازار خرید و فروش طلا و سکه در مشهد کساد است و نرخ‌های آن‌ها نیز در چند ماه اخیر نوسان زیادی نداشته، اما بضاعت اقتصادی مردم پاسخگوی خرید آن نیست.

او افزود: زمانی که قیمت طلا نوسان پیدا می‌کند به بازار شوک وارد شده و معاملات کاهش می‌یابد، با این حال در شرایط کنونی فروش طلا بیشتر از خرید آن توسط مردم است و به دلیل شباهت نقره به طلای سفید، خرید زیورآلات نقره جایگزین خرید طلا توسط عروس و داماد‌ها شده است.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهدادامه داد:حال حاضر شرایط بازار نقره بهتر از بازار طلا و زیورآلات آن در مشهد است، اما چندان هم این وضعیت رضایت بخش نیست و صاحبان کسب و کار بیشتر به دنبال ثبات بازار و بازگشت رونق به آن هستند.

تقی زادگان از برگزاری مسابقه بزرگ طراحی طلا و جواهر توسط این اتحادیه در ۲۸ آذر امسال بیان کرد: به دلیل ناآرامی‌های اخیر برگزاری این مسابقه به تاخیر افتاد و قرار است در تاریخ مزبور همزمان با نمایشگاه طلا و جواهر مشهد (۲۸ آذر تا دوم دی) برگزار شود.

او تصریح کرد: شمار دارندگان جواز‌های معتبر کسب و کار در بخش تولید تا عرضه زیر پوشش اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد را یک هزار و ۶۷۴ مورد ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار