دارنده مدال طلای امید‌های جهان گفت: برای اینکه در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان قهرمان شوم ۲ هدف بزرگ و مهم را در ذهن داشتم.

پویا دادمرز گفت: خدا را شکر توانستم مدال طلای مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در اسپانیا را کسب کنم تا ضمن خوشرنگ‌تر کردن مدال نقره سال گذشته، ناکامی مسابقات جهانی بزرگسالان امسال را نیز جبران کرده باشم.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات پس از چهار کشتی سخت در فینال مقابل حریف آذربایجانی که قهرمان جهان را شکست داده بود با یک کشتی حساب شده پیروز و قهرمان امید‌های جهان شدم.

دادمرز با تقدیم مدال طلایش به مردم ایران گفت: امیدوارم دل مردم کشورم را توانسته باشم کمی شاد کنم.

قهرمان امید‌های جهان ضمن قدردانی از مربیان، کادر فنی و بخصوص حسن رنگرز سرمربی تیم ملی، عنوان کرد: تلاش می‌کنم همین روند را برای کسب موفقیت‌های بیشتر ادامه دهم، با دعای خیر مردم‌پله‌های پیشرفت را طی و دل مردم کشورم را شاد کنم.

در وزن ۵۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۱ نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد دنیس می‌های از رومانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ از سد نیهاد قلی زاده قهرمان جوانان جهان از آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی روز‌های ۱۴ و ۱۵ آبان ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود و پویا دادمرز به عنوان ملی پوش وزن اول ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد تا این کشتی گیر در کمتر از ۲ ماه در ۳ رقابت مهم به میدان رفته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار