اوجی گفت: تاکنون سرمایه‌گذاران و شرکت‌های روسی قرارداد ۷ میدان نفتی و گازی را با ایران به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار نهایی کرده‌اند که برخی از پروژه‌ها ۷ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

جواد اوجی در نشست هماهنگی با نمایندگان کارگروه‌های مختلف طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برای بررسی اسناد تدوین‌شده به‌منظور مذاکره و امضای سند نهایی همکاری‌های تهران - مسکو، گفت: به‌زودی با جمع‌بندی‌های انجام‌شده اسناد کلی توافق‌های صورت‌گرفته میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه هیچ زمانی در تاریخ این‌قدر روابط ایران و روسیه به هم نزدیک نبوده است، افزود: باید همه ما از این فرصت طلایی در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل، اقتصادی، صنعت، بهداشت و درمان، بانکی و ... استفاده کنیم. در این میان همکاری دو کشور در زمینه بانکی از همه مهم‌تر به نظر می‌رسد.

وزیر نفت با اشاره تحریم‌های احتمالی روسیه در ماه ژانویه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: سال‌هاست که ایران با چنین تحریم‌هایی روبه‌رو است، بنابراین فرصت خوبی است تا بتوانیم تحریم‌ها را با کمک دو کشور بلااثر کنیم.

اوجی گفت: قطعاً برخی از مسائل مطرح‌شده در مذاکرات اقتصادی میان ایران و روسیه برای اجرایی شدن به حمایت مجلس شورای اسلامی نیاز دارد که امیدواریم این مهم نیز انجام شود.

او ادامه داد: تاکنون سرمایه‌گذاران و شرکت‌های روسی قرارداد ۷ میدان نفتی و گازی را با ایران به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار نهایی کرده‌اند و برخی پروژه‌ها ۷ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر نفت احداث مشترک کارخانه پمپ‌های درون‌چاهی از سوی شرکت‌های روسی و ستاد اجرایی فرمان امام در اهواز را یکی از پروژه‌های مهم میان دو کشور دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه ۱۵۰ پمپ درون‌چاهی در این کارخانه تولید خواهد شد. این پمپ‌ها با فناوری خاصی که دارند می‌توانند تولید چاه‌های نفت را دو تا سه برابر افزایش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
واردات کالای خارجی ممنوع شود تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
کوری عصاکش کوردگرشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
سرمایه گذاری نه؛بلکه قرارداد ترکمنچای جدید.
France
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
روس‌ها نزدیک به پنجاه سال داره میشه که نیروگاه اتمی بوشهر رو دارند درست می‌کنند با صدها میلیارد دلار هزینه هنوز پیشرفت فیزیکی صددرصد نشده دلتون خوشه به این قراردادها؟ این یعنی چند صد میلیارد دلار ضرر دیگه برای کشور.
خدایا ما رو نجات بده از مسئولین ساده لوح، دشمنان در قالب دوست، دوستان در قالب دشمن و کلا هر کسی که به کشور خیانت می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
یعنی خودمون توی این کشوره ثروتمند 4.5 میلیارد دلار اعتبار و بودجه نداشتیم که توی عرصه ای به این مهمی که شاهرگه تامینه بودجه کشور به حساب میاد سرمایه گذاری کنیم و رفتیم از روسیه پول و سرمایه گذار آوردیم؟ حالا بابته این سرمایه گذاری میخوان یه قرارداده سهمگین با سوده بالا ببندن و هرچی نفت و گاز از این میدانها برداشت میشه رو مفتی ببرن تا سالها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
واردات را ممنوع کنید تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
سلام ،

داریم بر می گردیم ،
دوباره شرایط خوب گذشته ،

مسائل فقط فنی خواهد بود ،
آخرین اخبار