سرپرست اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی استان، امسال تاکنون ۲.۷ میلیمتر بوده که این میزان حدود ۴۲ درصد کاهش یافته است.

علی اصغر دهقان پور سرپرست اداره هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین دوره آماری ایستگاه‌های بارندگی استان  ۵.۵ میلیمتر است، گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  با ۰.۹ میلیمتر افزایش به ۲.۷ رسیده است.

او با اشاره به اینکه سال زراعی هرساله با آغاز مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریورماه سال آینده به پایان می‌رسد، افزود: در ایستگاه مشهد از ابتدای امسال تاکنون یک دهم میلیمتر بارندگی ثبت شده است که سال گذشته در این مدت بارندگی نداشته است.

سرپرست اداره هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه بارندگی سینوپتیک در خراسان رضوی مستقر است، ادامه داد: با تحلیل مقایسه‌ای بارندگی این ایستگاه‌ها مشخص شد، فقط ایستگاه‌های شهرستان‌های تربت حیدریه، سرخس، قوچان، گلمکان و ریوش، امسال  افزایش میزان بارندگی را ثبت کرده است و مابقی استان‌ها نسبت به سال زراعی گذشته، کاهش بارندگی را داشته اند.

بارندگی در خراسان رضوی نسبت به دوره بلند مدت ۲۱ درصد کاهش دارد

علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:  میزان بارندگی در این استان طی سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۱۴۶.۹ میلی‌متر بود که این میزان در مدت مشابه بلندمدت در استان ۱۸۶.۵ میلی‌متر بود که نسبت به دوره بلندمدت ۲۱ درصد کاهش دارد.

او  افزود: اکنون آب موجود در سد‌های استان ۳۱۳ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۴ میلیون متر مکعب بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.