کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بنا بر تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، باتوجه به استقرار سامانه هوای سرد در استان، دما همچنان در این استان و کلانشهر مشهد روند کاهشی دارد.

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این سامانه، سبب کاهش دمای ۶ درجه‌ای در مشهد خواهد شد به طوری که امشب در سرد‌ترین ساعات دما در این شهر به ۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

او افزود: همچنین استقرار این سامانه، سبب پدیده مه گرفتگی در نواحی شمالی استان خواهد بود و شهرستان‌های درگز و کلات بیشتر تاثیر را از این پدیده خواهند داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: عصر امروز نیز بارندگی، پدیده غالب در شمال استان خواهد بود که این پدیده در مناطق کوهستانی همراه با رعد و برق است.

رضایی پور با اشاره به خروج تدریجی این سامانه در پایان وقت امروز، بیان کرد: روز‌های دوشنبه و سه شنبه، دمای هوا افزایش نسبی خواهد یافت و پس از آن، دما دوباره در روز‌های پایان هفته کاهش محسوسی می‌یابد.

او تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، نیشابور و سبزوار به ترتیب با پیشینه دمای پنج و ۲۸ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و نوسانات دمایی در کلانشهر مشهد ۱۱ تا ۲۲ درجه بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۱ درجه سلسیوس است، تصریح کرد: دمای این شهر امروز بین ۸ تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود که نشان از کاهش محسوس دما نسبت به روز گذشته دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.