صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در خصوص تبیین و بصیرت افزایی دانشجویان و رونق بخشیدن به فضای تحصیلی دانشگاه ها، با حضور رؤسای مراکز آموزش عالی استان، جلسه اندیشه ورزی تشکیل داد.

با حضور مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری و معاونان حوزه‌های تولیدی، رؤسای دانشگاه‌های استان، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از مدیران، جلسه اندیشه ورزی برای ارائه راهکار‌های مناسب رونق بخشیدن به فضا‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و بصیرت افزایی دانشجویان، برگزار گردید.

در این جلسه یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری به برگزاری و اجرای متفاوت برنامه‌ها در دانشگاه‌ها نسبت به گذشته و شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای استان آمادگی لازم برای همکاری با دانشگاه‌های سراسر استان را دارد تا با تعامل و همفکری دانشجویان بتوانند محیط تحصیلی دانشجویی را به مکانی امن و دور از تشنج هدایت کنند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تهیه مصاحبه‌های خبری از کل دانشگاه‌های استان برای پخش از شبکه استانی افزود: اقدامات، پیشرفت‌ها و عملکرد دانشگاه‌ها را می‌توان به صورت تصویری و فیلم، تهیه و از بخش‌های خبری، به سمع و نظر مردم و دانشجویان رساند.

افشارنیا همچنین به ضبط نشست‌های دانشجویی با حضور رؤسای دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان و پخش از شبکه اشاره کرد و گفت: دو گروه خبری و تلویزیونی در صدا و سیما و دانشگاه ها، آماده ضبط از جلسات رئیس دانشگاه با اساتید، انجمن‌ها و دانشجویان است تا بتوان گفتمان سازی مطلوب و اثرگذاری را تهیه و پخش کرد.

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد، گفتمان سازی را یکی از ظرفیت‌های مهم صدا و سیما دانست و گفت: بهتر است در طول تحصیل، کرسی آزاد اندیشی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان با همفکری و تعامل نهاد‌هایی از جمله صدا و سیما، نیروی انتظامی و ... انجام و به صورت هفتگی، در ساعت و روز مشخص، برای مخاطبان به ویژه دانشجویان پخش کرد.

دکتر ارسلان خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این جلسه، ابتدا از همراهی و تعامل خوب صدا و سیما با مجموعه‌های مختلف این دانشگاه، ابراز خرسندی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در عرصه خدمت رسانی، گسترده‌تر از دانشگاه‌های دیگر است و ضروری است موفقیت‌ها و دستاورد‌های این نهاد که بعد از دوران انقلاب اسلامی، بسیار مطلوب و رو به رشد بوده و همچنین جزء افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به نحو مطلوب تبیین، معرفی و به مردم و دانشجویان شناسانده شوند.

وی گفت: خیلی از شهرستان‌های کم برخوردار در گذشته، اکنون به دستگاه‌های مختلف پزشکی مجهز شده اند و از پزشکان بومی موفق، با تجربه و با تخصص‌های مختلف برخوردارند.

دکتر خالدی فر با اشاره به دانشجویانی که در زمینه‌های مختلف علمی و قرآنی موفق و پیشرو هستند افزود: امروزه باید با بصیرت افزایی و اطلاع رسانی به مردم، حضور در کنار دانشجویان و همفکری و مشورت با آن‌ها و انعکاس اقدامات و فعالیت‌ها از طریق رسانه، افزایش روحیه امید و نشاط به خصوص در فضای مجازی، عنصر انگیزه را تقویت و راه حل‌های درست و مناسب در اختیار جویندگان علم قرار داد.

اعضای حاضر در این جلسه هم نظرات و پیشنهاد‌های خود را با توجه به شرایط کنونی، ابراز و بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.