نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد و راه اندازی مراکز فرهنگی در ۴۳ شهرداری تابع استان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نخستین نشست تخصصی شهرداران و کارشناسان فرهنگی، هنری و اجتماعی ۴۳ شهرداری تابع چهارمحال و بختیاری بر ضرورت پرهیز از جزیره‌ای عملکردن افراد در حوزه فرهنگ تاکید کرد.

وی افزود: شهرداران باید مسئله فرهنگ را در اولویت قرار دهند و از کار‌های جزیره‌ای پرهیز کنند و با سازماندهی و ایجاد واحد‌های فرهنگی، این امور را پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه فرهنگ شکل گرفته است و این نظام شکل می‌گیرد تا انسان کامل را بسازد.

وی گفت: در هر کجا که از باور‌ها غافل شدیم و به حواشی پرداختیم به همان میزان ضرر کردیم و به دنبال آن به اقتصاد لطمه خورد، باور‌ها مخدوش شد، اختلاس و فساد بوجود آمد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: اگر کسی به فرهنگ و اسلام باور داشته باشد، از جهنم می‌ترسد و خطا نمی‌کند بنابراین تبدیل به یک تولیدکننده عالی و یک انسان اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: خداپرستی به این معنی است که انسان، جامعه و نظام توحیدی برای سایر مردم ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: از مدیران در هر مقام و منسبی که هستند انتظار می‌رود موضوع فرهنگ را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که مساجد احیا و فعال شود و پاسخگوی نیاز ها‌ی مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: تمامی شهر‌های استان باید به نماد فرهنگی تبدیل شود و نصب تابلو‌های معلوماتی، تبلیغی و احادیث عصمت و طهارت در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

بهادر عبدالغنی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این نشست تخصصی برای بررسی ظرفیت‌های مختلف شهرداری‌های استان تشکیل و مقرر شد شهرداران در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز، شورای امور مساجد و موضوعات فرهنگی حضور داشته باشند.

یوسف افشارنیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان برای همکاری با شهرداری‌ها آمادگی لازم را دارست و به همین منظور تا پایان سال برای ارائه گزارش عملکرد شهرداری ها، برای هر شهرداری حداقل یک برنامه رادیویی و یک برنامه تلویزیونی درنظر خواهد گرفت.

قرار است هر سه ماه یکبار نشست تخصصی شهرداران و کارشناسان فرهنگی، هنری و اجتماعی ۴۳ شهرداری استان با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و ائمه جمعه و جماعات برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار