مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان یزد با میانگین ۱.۳ روز پاسخگویی به شکایات در حوزه ICT بهترین عملکرد را داشته است.

محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و فصل پیشین  زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتور‌ها کاهش داشته گفت: زمان رسیدگی به شکایات نسبت به SLA و میانگین کشوری بسیار خوب است و در فصل تابستان میانگین رسیدگی به شکایات ۱.۳ روزکاری بوده در حالی که مهلت استاندارد تعیین شده برای پاسخگویی به شکایات (SLA) ۱۰ روز است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به این که سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس می‌باشد، هدف از راه‌اندازی این سامانه را افزایش نقش نظارتی کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی، خدمات ارزش افزوده، دفاتر پیشخوان و تشعشعات عنوان کرد.

پاکدل، با بیان این که در سه ماهه دوم سال جاری ۷۴۶ مورد شکایت در حوزه‌های مختلف ICT ثبت شده است، افزود: میانگین زمان رسیدگی اپراتور‌ها به شکایات دریافتی روند کاهشی داشته و به ۱.۳ روز کاری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: در تابستان سال جاری ۸۹ درصد شکایات در حوزه سرویس‌های اینترنت ثابت و سیار و خدمات تلفن همراه و اکثراً مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده است که با برگزاری جلسات فنی منظم و توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) تلاش خواهد شد ضمن افزایش کیفیت اینترنت، وضعیت خدمات و پشتیبانی در این حوزه بهبود یابد.

او تصریح کرد: علیرغم افزایش محسوس حجم شکایات وارده در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و فصل پیشین، زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتور‌ها کاهش داشته و نسبت به SLA و میانگین کشوری بسیار بهتر است؛ به طوریکه در فصل تابستان میانگین رسیدگی به شکاریات ۱.۳ روزکاری بوده در حالی که مهلت استاندارد تعیین شده برای پاسخگویی به شکایات (SLA) ۱۰ روز است.

کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس‌های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir و تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار