مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: رکورد بی سابقه مصرف داده در روز‌های بارانی و سیل در یزد، بیانگر پایداری مناسب ارتباطات ثابت و سیار در شرایط بحرانی است.

محمدرضا پاکدل گفت: اوج مصرف داده در روز‌های بحرانی سیل به عدد بی سابقه ۱۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

او می گوید: این رکورد بی سابقه مصرف داده در روز‌هایی که یزد در گیر سیل بوده، بیانگر پایداری مناسب ارتباطات ثابت و سیار در شرایط بحرانی و تاثیر دسترسی مردم، ارگان‌های خدمات رسان و مجموعه مدیریت بحران به زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت پرسرعت برای اطلاع رسانی به موقع است.

پاکدل گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان و شروع فعالیت سامانه بارشی در استان یزد و جاری شدن سیل در بیشتر مناطق شهری و روستایی، در بازدید‌های میدانی و ارزیابی‌های فنی توسط حوزه‌های مرتبط و اپراتور‌های ارتباطی، قطعی‌های جزئی شناسایی و توسط تیم‌های امدادی رفع گردید و هم اکنون زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر نقاط استان یزد پایدار و از پوشش مناسبی برخوردار است.

پاکدل گفت: اولین نیاز مردم، ارگان‌های خدمت رسان و مجموعه مدیریت بحران در این شرایط حساس، دسترسی به ارتباطات پایدار و شبکه پرسرعت جهت اطلاع رسانی، هماهنگی، سرعت عمل، اعلام هشدار و کاهش خسارات است، گفت: با درخواست استاندار محترم و تایید وزارت ارتباطات، در سه نوبت پبامک‌های اطلاع رسانی و هشدار توسط اپراتور‌های تلفن همراه برای عموم مردم ارسال شد.

او در پایان از رهنمود‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین وزیر و مجموعه ستاد وزارت و تلاش‌های شبانه روزی همکاران مسولیت پذیر در مدیریت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه یزد، اپراتور‌های تلفن همراه، شرکت‌های fcp و همه فعالان ICT که در تعامل با مدیریت بحران استان، زیرساخت ارتباطی پایدار فراهم کردند قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار