رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان جنوب غرب توصیه می شود که تا ۲ هفته آینده برای کشت همچنان منتظر باشند.

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آمار در ماه اول سال آبی جاری بارش ها در تمام نقاط کشور بشدت کمتر از نرمال بود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که در هفته آینده بارش ها محدود به نوار شمالی و شمال غرب خواهد بود، از دهه سوم آبان بارندگی در غرب و شمال غرب بهبود می یابد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: براساس مدل های اقلیمی در پایان فصل پاییز، بارش ها در نیمه غربی و جنوب غرب کشور به شرایط نرمال می رسد. به رغم پیش بینی بارش های نرمال در فصل پاییز، اما کمبود بارندگی در ۲ سال گذشته جبران نخواهد شد.

وظیفه می گوید: از ابتدای سال آبی تاکنون دما در اغلب نقاط به غیر از جنوب شرق بیش از نرمال بوده است و از نیمه دوم آبان به بعد دما تعدیل می‌شود.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه آغاز فصل کشت گندم و جو به کشاورزان جنوب غرب توصیه می شود که تا ۲ هفته آینده منتظر باشند  تا اولین بارش پاییز دریافت کنند. اما در شمال غرب از کردستان به بالا و همچنین نوار شمالی از هفته آینده شرایط برای کشت مهیاست.

بارش ها در ماه نخست سال آبی محدود به شمال آذربایجان ها، اردبیل و سواحل شمال است و سایر نقاط بدون بارندگی هستند. بارندگی های جنوب شرق ناشی از اثرات موسمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار