ساماندهی بازار مستلزم همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط است

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری شهرداری گفت: نظم و انظباط بازار به شدت به‌هم‌ریخته است و همکاری نهاد‌ها را برای ساماندهی می طلبد.

 امیر هاشمی  با اشاره به اهمیت ایجاد انسجام، اتحاد و هم‌افزایی در بین نیرو‌های سازمان در جهت پیشبرد امور و وظایف سازمانی، گفت: با هدف بهره‌وری بیشتر در این سازمان و با در نظر گرفتن فعالیت وسیع این مجموعه و حساس‌بودن حوزه وظایف سازمانی، اقداماتی را در اولویت قرار داده‌ایم.

او، ارتباط مستقیم با مردم در حوزه‌های مشاغل خانگی، کسبه و متخلفان سد معبر را ازجمله زمینه‌های مهم و کاری این سازمان دانست و افزود: قصد داریم با هدف ساماندهی مشاغل و استفاده از اهرم‌های تشویقی و غیرتشویقی، زمینه ایجاد نظم در معابر شهر را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری، با بیان اینکه اگر کاستی در زمینه پیشگیری و نحوه برخورد با مردم وجود دارد، از نبود آموزش نشأت می‌گیرد، گفت: قصد داریم با برگزاری جلسات توجیهی، آموزش‌هایی را در زمینه نحوه ارتباطات مناسب و فن بیان ارائه دهیم.

هاشمی تصریح کرد: با مشخص‌کردن حدود و اختیارات مسئولان و مدیران این حوزه، کار به طور کامل واگذار و تفویض اختیار شده است؛ بنابراین، قصد داریم در حوزه‌های کاری خود، با نگاه نو و تحول‌گرایانه پیش برویم.

او، رویکرد اصلی شهرداری در حوزه خدمت‌دهی به مردم را حفظ، ارتقای وضعیت موجود و ایجاد شرایط مناسب برای اقدام به‌موقع اعلام کرد و گفت: پایه کار گذاشته شده و قصد داریم با جلب مشارکت سایر نهاد‌ها و ارگان‌هایی که در بعضی از حوزه‌ها به‌صورت موازی با شهرداری همکاری دارند، کار را پیش ببریم.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری بیان داشت: نیاز است تا نیروی انتظامی، اتاق‌اصناف، میراث فرهنگی و بهداشت، با شهرداری همکاری کنند و کار با تشریح مساعی انجام شود تا نمود بهتری در شهر داشته باشد.

هاشمی، بازار بزرگ کرمان را یکی از نقاط مهم و حساس شهر کرمان دانست و گفت: در حال حاضر، نظم و انظباط بازار به شدت به‌هم‌ریخته است و می‌طلبد که با زمان‌بندی مناسب و همکاری نهاد‌های همکار، ساماندهی به‌خوبی انجام شود.

او با اشاره به در پیش‌بودن سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و حضور زائرانی از نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بازار کرمان ازجمله نقاط هدف مسافران باشد؛ بنابراین، نیاز است با دقت نظر و ظرافت بیشتری کاری مناسب و در خور شأن شهر کرمان انجام شود.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری، در پاسخ به چگونگی برخورد با حضور اتباع افغانستانی و بی‌نظمی در بازار گفت: در دید عموم جامعه، شهرداری تنها نهاد درگیر با موضوع سد معبر دیده می‌شود؛ درحالی‌که شهرداری تنها یکی از حلقه‌های زنجیر است و نیروی انتظامی، اتاق اصناف، میراث فرهنگی، اداره بهداشت، اداره کار و امور اتباع بیگانه، هرکدام باید وظایف تعریف‌شده خود را طبق قانون انجام دهند.

او بیان کرد: برخورد با اتباع بیگانه در بازار که معلوم نیست مجوز حضور دارند یا خیر، کار شهرداری نیست و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص دخیل هستند و میراث فرهنگی هم در حوزه حفاظت از بازار و جلوگیری از تخریب آن، وظایفی برعهده دارد.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری گفت: در این خصوص شهرداری موظف به اخطار دادن است، اما این اخطار‌ها موقتی است و تأثیرگذاری برای رفع مشکل ندارد؛ بنابراین، نیاز است ارگان‌های دخیل در این خصوص همکاری کنند.

هاشمی ادامه داد: هرچند برخورد با سد معبر وظیفه ذاتی شهرداری است، اما نیاز است سازِکار قانونی در پیش گرفته شود و حمایت دستگاه قضایی نیز وجود داشته باشد.

او، برطرف‌شدن مشکل سدمعبر بازار را در نگاه اول، کاری سخت، اما شدنی دانست و افزود: در این خصوص نیاز است در شورای تأمین، فرماندار دستورات لازم را صادر کند تا بتوانیم با مشارکت دستگاه‌های همکار، نظم لازم را در بازار برقرار کنیم و شاهد رضایت مردم باشیم.

هاشمی، یکی از موضوعات مهم را ساماندهی دکه‌های سطح شهر دانست و تصریح کرد: طبق درخواست شورای اسلامی شهر و دستور شهردار کرمان، این اقدام در دستور کار قرار دارد.

او، ادامه داد: ۸۴ دکه از صنوف مختلف در سطح شهر جانمایی و از طریق مزایده به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری بیان کرد: تمام دکه‌های واگذارشده از لحاظ نحوه واگذاری، شکل ظاهری، چگونگی مدیریت و صنوف مورد نیاز مردم، ساماندهی می‌شود.

هاشمی، درخصوص واگذاری بازارچه‌های فصلی در سطح شهر، از افتتاح بازارچه محله‌ای «ابوذر» (روستابازار) در هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: قصد داریم در سه نقطه از شهر با فراهم‌آوردن زیرساخت‌های مناسب و جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی و نیمه‌دولتی، موارد مدنظر را اجرا کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

او ازجمله مزایای ایجاد بازارچه‌های محله‌ای را کاهش سفر‌های درون‌شهری، عرضه محصولات بدون واسطه و سهولت خرید افراد محله و صرفه‌جویی در وقت، اعلام کرد و افزود: سعی می‌شود با در نظر گرفتن فاصله مناسب بازارچه‌ها از یک‌دیگر، مناطق مختلف شهر پوشش داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.