معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: بندرانزلی می‌تواند موتور محرکه توسعه همه جانبه استان و کشور باشد.

محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در حاشیه بازدید از بندرکاسپین انزلی گفت: رئیس جمهور در تمام سفر‌های استانی بر برقراری ارتباط استان‌های مرزی با کشور‌های همسایه تاکید دارد و این امر به خوبی در گیلان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به نقش کریدور‌های بین‌المللی در منطقه افزود: با نگاهی به تاریخچه ایران، کشور‌های شمالی دریای خزر همواره به دنبال راهی برای دستیابی به آب‌های آزاد از طریق ایران بوده اند و با هدف‌گذاری رئیس جمهور و مجموعه مدیران کشور که زمینه حضور ایران در عرصه‌های جدید تجاری منطقه مثل شانگ‌های فراهم شده، می‌تواند مجتمع بندری انزلی را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: با تحقق این امر می‌توانیم ادای دین به بندر انزلی داشته باشیم و این به معنی برنامه‌ریزی مطلوب و امیدوار کننده با مجهز کردن انزلی به تجهیزات است.

بندرانزلی موتور محرکه توسعه گیلان و کشور

محسن کوشش تبار افزود: باید بتوانیم از فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم و زمینه نقش‌آفرینی بهتر را برای کشور‌های دریای خزر در ترانزیت کالا فراهم کنیم.

بندرانزلی موتور محرکه توسعه گیلان و کشور

وی با اشاره به اینکه باید با استاندارد سازی و متنوع سازی، زمینه استفاده درست از ظرفیت ترانزیت حمل بار را داشته باشیم تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی از مطالبات همیشگی کشور‌های شمالی بوده است که ما می‌توانیم روی مجتمع بندری انزلی سرمایه گذاری کنیم و این نشان می‌دهد به نوعی هدف گذاری توسعه اقتصادی ما مبتنی بر اقتصاد همسایگان شکل می‌گیرد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.