معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶۶۷ هزار و ۵۵۰ تن ذرت علوفه‌ای از سطح ۱۰ هزار و ۲۷۰ هکتار مزارع این استان برداشت شد.

جعفر وحدت معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در بهار امسال زارعان استان ۹۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت ذرت دانه‌ای و ۱۰ هزار و ۲۷۰ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای (سیلویی) اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه عملکرد تولید ذرت دانه‌ای در هر هکتار از مزارع استان بطور میانگین ۱۱.۵ تن و ذرت علوفه‌ای ۶۵ تن است، افزود: طبق برآورد‌های انجام شده امسال ۱۱ هزار و ۲۰۱ تن ذرت دانه‌ای از مزارع استان برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و نقده از عمده مراکز تولید ذرت دانه‌ای و ارومیه، میاندوآب، خوی، مهاباد، نقده، سلماس و پلدشت از مهمترین مناطق تولید کننده ذرت علوفه‌ای در استان هستند.

وحدت، ارقام کشت شده در استان را ۷۰۳، ۷۰۴ به عنوان ارقام دیررس و سیمون، بی سی ۶۷۸، مای را به عنوان ارقام میان رس معرفی کرد و یادآور شد: این ارقام دومنظوره و برای مصارف علوفه‌ای و دانه‌ای استفاده می‌شود و کم آب بر بودن ارقام میان رس، علت ترویج کشت آن‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.