کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۱۷ هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع ذرت این شهرستان برداشت شد.

آوات نورانی کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال مزارع ذرت این شهرستان از مطلوبیت خاصی برخوردار بوده و ۱۷ هزار تن ذرت علوفه‌ای با میانگین ۵۵ تا ۶۰ تن در هر هکتار از مزارع این منطقه برداشت شده است.

نورانی با بیان اینکه سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای ۳۰۰ هکتار بوده، افزود: ذرت علوفه‌ای مانند ذرت دانه‌ای در اردیبهشت ماه و به صورت مکانیزه کشت می‌شود و در فصل تابستان (اواخر مرداد تا اوایل شهریور) پس از چند نوبت آبیاری و رسیدن به رشد کافی، قابلیت برداشت را دارد.

وی ارقام مورد کشت ذرت علوفه‌ای را بذور هیبریدی عنوان و اضافه کرد: همه بخش‌های گیاه در ذرت علوفه‌ای شامل ساقه، برگ و دانه به صورت مکانیزه برداشت می‌شود و پس از خردکردن در محیط‌های خاصی نگهداری می‌شود تا پس از مدتی به صورت علوفه آماده به مصرف دام برسد.

نورانی با بیان اینکه عده ای از کشاورزان طی چند سال اخیر از نوار تیپ برای آبیاری استفاده می کنند، گفت: ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم برای افزایش تولید‌های زراعی در این شهرستان است که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد خاطرنشان کرد: این محصول در مهاباد تنها به صورت آبی کشت می‌شود و در کارخانه های بسته بندی سیلاژ فرآوری می شود و ذرت تولید شده در مهاباد علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به دیگر شهرستان‌های همجوار نیز فرستاده می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.