رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از ظرفیت سران طوایف، ریش سفیدان و علمای شیعه و سنی، ظرفیت بسیار خوبی در مسیر توسعه است.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در جمع سران طوایف، ریش سفیدان، متنفذین و اصحاب رسانه در قلعه گنج، استفاده از ظرفیت سران طوایف، معتمدان، ریش سفیدان و علمای شیعه و سنی را ظرفیت بسیار خوبی در مسیر توسعه دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم و نیز پیشگیری از وقوع جرم استفاده لازم صورت گیرد.

او افزود: تجربه ۲۰ ساله قوه قضاییه در استفاده از ظرفیت های مردمی در قالب شوراهای حل اختلاف نشان می دهد، هر چه از ظرفیت مردم بیشتر استفاده کنیم، به نفع قوه قضاييه و مردم خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مقرر شد در چاهدادخدا مطالعات لازم برای ایجاد یا ایجاد نشدن  واحد قضایی انجام شود و در صورت تایید نیاز این منطقه، پیگیری های لازم برای راه اندازی این واحد قضایی انجام شود.

رسیدگی به ۵ هزار و ۵۸۵ پرونده قضایی در قلعه گنج

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی همچنین در سفر به قلعه گنج از شعب حوزه قضایی این شهرستان بازدید کرد.

او با اشاره به ورود ۶ هزار و ۱۹ پرونده به حوزه قضایی قلعه گنج، گفت: در ۷ ماهه امسال به ۵ هزار و ۵۸۵ پرونده قضایی در شهرستان قلعه گنج رسیدگی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۹۳ درصد پرونده‌های وارده به این حوزه قضایی در ۷ ماهه امسال مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی، ۴۶ روز است.

بازدید رئیس دادگستری کرمان از قلعه گنج

او با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک در برخی شعب حوزه قضایی قلعه گنج به ۹۶درصد رسیده است، بیان کرد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص عادی از اتهامات دارای بیشترین فراوانی در حوزه قضایی قلعه گنج به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار