رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از شناسایی هزار بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در این شهرستان خبر داد.

علی علیجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا با اشاره به افزایش روزانه بیماران سرپایی در مراکز درمانی در این شهرستان گفت: در بیماری کرونا ما در سال‌های گذشته شاهد افزایش موارد بستری بودیم، ولی در بیماری آنفلوآنزا با افزایش مراجعات سرپایی روبه رو هستیم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تنها در درمانگاه نبی‌اکرم شهر آبیک بیش از ۵۳۰ مورد ویزیت شده و در کل مراکز درمانی این عدد به بیش از یک هزار مورد در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

این مسئول کمبود پزشک در بیمارستان شهدا و قطعی اینترنت را عامل شلوغی مراکز درمانی دانست و اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد مراجعات به درمانگاه نبی‌اکرم و رایگان بودن خدمات و دارو در این درمانگاه لازم است داروخانه این درمانگاه تأمین اجتماعی به صورت بیست و چهار ساعته و شبانه روزی به مردم خدمت‌رسانی کند.

علیجانی، کمبود پزشک و کمبود دارو را از دیگر موضوعات در پیک جدید آنفلوآنزا در شهرستان آبیک دانست و عنوان کرد: کمپین آموزش صحیح شست و شوی دست‌ها، لزوم استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده، تأمین صابون مایع در مراکز عمومی و فضا‌های آموزشی باید در اولویت قرار بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: کارگران شرکت‌ها و کارخانجات باید از ماسک استفاده کنند و مردم نیز رای حضور در مراسمات مذهبی، نماز‌های یومیه و نماز جمعه باید از ماسک استفاده کنند و مسئولین مربوطه باید نسبت به فراهم کردن تهویه مناسب در محیط‌های سرپوشیده اقدام کنند.

علیجانی در پایان از واگذاری ۱۸۰ دز واکسن آنفلوآنزا به شهرستان آبیک خبر داد و گفت: بنا به جامعه هدف موجود اعم از مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و جانبازان بیش از ۱۳۰ دز واکسن تا به امروز تزریق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.