معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزا، این واکسن برای جانبازان دارای مشکلات شدید شیمیایی و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و والدین شهدا تزریق شد.

مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به شروع فصل سرما و به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزا، این واکسن برای جانبازان دارای مشکلات شدید شیمیایی و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و والدین شهدا به صورت رایگان تزریق شد.

بخارایی افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین با هدف حفظ سلامت جانبازان هشت سال دفاع مقدس در برابر آنفلوانزا در حال انجام بوده و همه جانبازان ۷۰ درصد به بالا را شامل شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه هر ساله سهمیه‌ای برای جامعه هدف در استان قزوین در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تاکنون به بیش از ۴۵۰ نفر واکسن تزریق شده است.

این مسئول افزود: سلامتی ایثارگران بیش از هر چیز دیگری دارای اهمیت است و تلاش می‌کنیم سلامتی ایثارگران را در مقابل دو بیماری آنفلوانزا و کرونا حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واکسن یادشده با هدف جلوگیری از ابتلای جانبازان به آنفلوانزا و عوارض آن و حفظ سلامت آن‌ها تهیه برای والدین شهدا و ایثارگران صعب‌العلاج اهتمام ویژه‌ای شده تا این واکسن هرچه سریعتر در اختیار این قشر از جامعه قرار گیرد.

استان قزوین دارای سه هزار شهید و هفت هزار جانباز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.