مدیرکل شیلات خوزستان از آزادسازی صید میگوی سفید در صیدگاه‌های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش استان از امروز سه شنبه (۳ آبان ۱۴۰۱) تا اطلاع بعدی خبر داد.

فتح الله ابوعلی گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و نتایج حاصله از گشت‌های تحقیقاتی، صید میگوی سفید در صیدگاه‌های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش از امروزسه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی آزاد اعلام می‌شود.

او در خصوص شرایط صدور مجوز صید میگو افزود: در صیدگاه «بوسیف» و «لیفه خورموسی» برای لنج‌ها و قایق‌ها و در خور‌های واسطه و درویش فقط برای قایق‌ها مجوز صادر می‌شود.

آقای ابوعلی مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای همه موتور لنج‌ها اعم از ماهی و میگو را ۱۰ روز و قایق ۷ روز اعلام کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با تاکید بر تجهیز بودن شناور‌های صیادی به براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور ادامه داد: تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات خواهند بود.

این مقام مسئول یادآور شد: مالکان خودرو‌های حمل باید دارای کارت تحویل گیری و خودروی آن‌ها مجهز به اطاق عایقدار باشد.
ابوعلی در پایان عنوان کرد: صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه‌های لیفه و بوسیف، لیفه خور موسی و خوریات واسطه و درویش در طول فصل میگو ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.