مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناور‌های صیادی استان خوزستان از امروز پنجشنبه تا اطلاع بعدی آزاد شد.

 فتح اله ابوعلی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان در خصوص آزاد شدن صید میگوی ببری گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان برای شناور‌های صیادی خوزستان آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع خواهد بود.

او می‌گوید: همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود و مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی درچهار شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان هفت روز، و قایق‌های هندیجان نیز هفت روزه صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناور‌ها و اندازه چشمه بدنه تور۵۰ میلیمتر توسط شناور‌های صیادی متقاضی صید میگو را ضروری خواند.

آقای ابوعلی ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودرو‌های حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

به گفته او،   صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در برگ‌های مرتبط به صورت تمام شماری هر سه روز یکبار به معاونت صید و صیادی خوزستان اقدام کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان  گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان، مدیران شیلات شهرستان‌ها و همه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

سالانه حدود سه هزار تن میگوی ببری و صورتی در صیدگاه بحرکان در شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که بخشی از میگوی مرغوب (شاه میگو) به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کویت صادر می‌شود.

صید میگو در سال‌های اخیر به دلیل فشار بیش از حد به منابع آبزیان، سنگینی ناوگان صید و صیادی و صید در زمان ممنوعیت رو به کاهش بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.