ابوعلی از آزاد سازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان از فردا، ۱۳ مردادماه برای قایق‌های صیادی خبر داد.

فتح اله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس گزارشات پژوهشکده میگوی استان بوشهر و مصوبه کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای قایق‌های صیادی شهرستان هندیجان از فردا و کلیه لنج‌های صیادی از ۱۵ مرداد تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می‌شود.

او تعداد شناور‌های صیادی استان را یک هزار و ۶۹۰ فروند دانست و افزود: به تفکیک یک هزار و ۷۰ فروند قایق و ۶۲۰  فروند لنج صیادی در مناطق ساحلی استان  فعالیت می‌کنند و زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنج‌ها ۷ روز و برای قایق‌ها ۳ روز در نظر گرفته شده است.

ابوعلی با تاکید بر لزوم سم پاشی شناور‌ها و تجهیز آن‌ها به امکانات برودتی، سایبان و ادوات صید، تصریح کرد: صیادان می‌توانند پس از تجهیز شناور‌های خود به دفاتر صید شیلات شهرستان‌ها مراجعه کرده و مجوز صید را اخذ نمایند.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: هرگونه حمل و جابجایی میگو از سوی شناور‌های فاقد مجوز صید ممنوع است و همچنین شناور‌های صیادی متقاضی صید میگو در تاریخ مذکور، باید در عمق بالای هشت متر و اندازه چشمه بدنه تور ۵۰ میلی متر و ساک تور ۳۵ میلی متر استفاده نمایند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: صید میگو ، آبزی پروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.