محمود حضرتی گفت: خودروسازان موظف هستند ۳۰ درصد از تولید خود را در اختیار ستاد نوسازی قرار دهد، اما متأسفانه خودرویی در اختیار تاکسیرانی قرار نمیگیرد.
او بیان کرد: براساس جمعیت به تعداد هر ۱۰۰ یا ۱۲۰ نفر یک تاکسی اختصاص داده میشود که شهر همدان ۳۴۳۷ دستگاه تاکسی و ۲۶۷ دستگاه ون دارد که نسبت به جمعیت کم است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان افزود: با استناد به تبصره یک ماده هشت قانون هوای پاک دولت موظف است از محل صرفه جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت و سازوکار تسهیلات لازم برای جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی را فراهم کند، با این وجود متأسفانه شرکتهای خودروسازی به صورت قطره چکانی عمل میکنند و در سال سال گذشته و امسال در مجموع ۱۱۶ تاکسی نوساز شده است.
حضرتی ادامه داد: با استناد به ماده ۷ آییننامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و اصلاحات آن، خودروسازان موظف هستند ۳۰ درصد از تولید خود را در اختیار ستاد نوسازی قرار دهد، اما متأسفانه خودرویی در اختیار تاکسیرانی قرار نمیگیرد این در حالیست که ۷۰ درصد تاکسیهای همدان فرسوده است.
او اضافه کرد: از تاکسیهای موجود در شهر همدان، ۲۸۸ دستگاه برای سرویس مدارس ثبت نام کرده اند، ۶۰۰ دستگاه در شرکتهای تاکسی بیسیم فعالیت دارند و ۳۰۰ دستگاه در حاشیه شهر و شهرکهای اقماری خدمات ارائه میدهند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان بیان کرد: به علت اینکه همدان یک شهر رینگی است و همه خطوط به میدان امام خمینی (ره) ختم میشود، در ساعتهایی دچار ازدحام تاکسی در مرکز شهر میشویم و به همین خاطر نمیتوانیم ناوگان جدید اضافه کنیم و در پی مدیریت ناوگان موجود در شهر هستیم.
منبع: ایسنا