مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۹۷۲ کارت معاینه فنی وسایل نقلیه صادر شده است.

سید زاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: این میزان صدور کارت معاینه فنی  نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: در این مراکز با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست، کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، موارد ایمنی خودرو و آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، چرخ‌ها، تست‌های آلاینده، کیلومتر شمار و تست نور انجام می‌شود.

چشمه خاور با بیان اینکه ۲ مرکز معاینه فنی در حوزه تحت پوشش این اداره کل فعالیت دارند، گفت: در شهرستان چوار یک مرکز و در جنوب استان نیز یک مرکز در شهرستان آبدانان، جهت رفاه حال رانندگان و جلوگیری از ورود ناوگان حوزه جنوب به مرکز استان (در جهت کاهش تصادفات و ارائه خدمت به کاربران جاده‌ای) جهت معاینه فنی خودرو‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی تاکید کرد: به منظور ایمنی ناوگان حمل و نقل، قبل از بارگیری مدیران فنی در شرکت‌های حمل و نقل کنترل‌های لازم از جمله صدور بارنامه و صورت وضعیت، سلامت خودرو، تکمیل مدارک راننده و زمان حرکت، نوع، ثقل و مهار بار را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.