فرماندار ویژه دهلران با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در این شهرستان گفت: ۹۰ درصد تولید نفت و گاز غرب کشور در دهلران انجام می شود.

لطیف صادقی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری دهلران که با حضور بازرس کل استان ایلام برگزار شد اظهار داشت: شهرستان دهلران در کلزا رتبه سوم کشور را دارد و گندم تولیدی این شهرستان برند کشوری است، به رغم همه مزیت‌ها نیاز است به امکانات رفاه شهری، ورزشی و گردشگری دهلران بیش از پیش توجه شود.

وی به وسعت مرزی دهلران اشاره و تصریح کرد: مرز هم فرصت و هم تهدید است که تهدیدات آن‌ را در دفاع مقدس دیدیم و با جانفشانی ملت تهدید به فرصت تبدیل شد و نیاز است توجه به مرزها به لحاظ امکانات و تجهیزات بیشتر شود.

فرماندار ویژه دهلران تصریح کرد: راه اندازی کارخانه سیمان، گشایش مرز چیلات، تسریع در تکمیل پروژه‌های راه و تعیین تکلیف اراضی طایفه کلید خورده که از مهمترین موضوعات در این شهرستان هستند.

وی سرمایه گذاری در مرز و تکمیل جاده و زیرساخت‌های مرز چیلات را یادآور شد و افزود: نیاز است استان و وزارت خارجه برای گشایش چیلات و مراودات مرزی آن بیش از پیش اقدام کنند.

فرماندار ویژه دهلران به لزوم چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران تاکید کرد و از اقدامات اخیر راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مسیرها تقدیر کرد و خواستار تسریع در عملیات اجرایی چهاربانده کردن دهلران به اندیمشک و مهران شد.

صادقی در بحث تخصیص‌ها و اعتبارات خواستار توجه ویژه به دهلران شد.

وی به سرمایه گذاری‌های کلان در نفت و گاز و سایر حوزه‌ها در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: به کارگیری نیروها و پیمانکاران بومی در راستای اشتغال باید در اولویت شرکت‌ها قرار گیرد.

فرماندار ویژه دهلران به گرمای بالای شهرستان در تابستان اشاره کرد و خواستار استقرار پست ثابت برق در دهلران شد .

برچسب ها: تولید نفت ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.