نوذری با بیان اینکه مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر شده است، گفت: با اجرای پروژه‌های در دست اجرا میزان برداشت نفت از میادین استان به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد نوذری استاندار ایلام در ادامه پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی استان با وزیر نفت دیدار و گفت و گو کرد و خواستار پیگیری مطالبات مردمی به ویژه مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به استان ایلام شد.

او افزود: یکی از مصوبات و وعده‌های مهم در سفر رییس جمهوری به استان ایلام بهره برداری و توسعه میادین مهم نفتی استان بود که در این راستا میدان نفتی چنگوله با توجه به اینکه یک میدان مشترک با کشور عراق است از اهمیت خاصی برای استان و کشور برخوردار است.

استاندار ایلام از صادر شدن مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله خبر داد و اظهار کرد: پس از پیگیری‌های متعدد سرانجام امروز طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت‌ خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

نوذری با اشاره به اینکه بزودی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد، بیان کرد: اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار به اجرای طرح‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان در سفر اخیر ریاست جمهوری علاوه بر اینکه توسعه استان و برون رفت از محرومیت را در پی خواهد داشت، به رفع مشکل بیکاری در استان نیز توجه دارد.

او با عنوان این مطلب که برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در استان انجام شده است مطرح کرد: استان ایلام از بعد منابع نفتی در رتبه سوم گازی و گاز در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

او افزود: هم‌اکنون روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت و بیش از ۶ میلیون مترمکعب گاز در این استان تولید می‌شود که با توسعه میدان‌های نفتی، تولید روزانه نفت خام در استان حدود ۱۱۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد و به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز می رسد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.