مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به آمار تردد مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران در نیمه نخست سال گفت: این مدت سه میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۸۱ نفر از این مرز تردد(ورود و خروج) کردند.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار داشت: طی نیمه نخست سال سه میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ نفر ایرانی از مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۱۲۱ نفر به کشور ورود و یک میلیون ۶۶۸ هزار و ۷۹ نفر نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۲۲۱ هزار و ۴۶۶ نفر به کشور ورود و ۲۳۶ هزار و ۱۵ نفر نیز از طریق مرز مهران خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه بیشترین حجم تردد زائران از مرز مهران در ایام اربعین در شهریور انجام شده است، یادآور شد: این مدت سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۰ نفر ایرانی و خارجی از مرز زمینی مهران به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد زائر سه میلیون و ۳۴ هزار و ۵۴۲ نفر ایرانی و ۷۷ هزار و ۴۸۸ نفر زائر خارجی بوده‌اند.

چشمه خاور از افزایش ۷۴ درصدی میزان جابجایی مسافر در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این مدت یک میلیون و ۹۶ هزار و ۸۷۵ مسافر با تعداد ۹۵ هزار و ۷۲۰ سفر جاجا شده‌اند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

برچسب ها: حمل و نقل ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.