جشنواره انگور هزاوه تا هفتم آبان در کنار بقعه متبرک امامزاده سلطان سید احمد (ع) دایر است.

جشنواره انگور روستای هزاوه پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، برپا شد و تا هفتم آبانماه از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ در کنار بقعه متبرک امامزاده سلطان سید احمد (ع) دایر است.

در این جشنواره در ۴۸ غرفه شامل ۳۸ غرفه مربوط به اهالی و ۱۰ غرفه مربوط به غیراهالی، انواع محصولات تولید شده از انگور اعم از شیره، ترخنه، سرکه و فرآورده‌های انگور و گردو و بادام عرضه می‌شود.

در کنار برگزاری جشنواره، برنامه‌های جانبی شامل: برنامه‌های فرهنگی و سنتی، جنگ شبانه، عرضه آش‌های محلی و دمنوش نیز ترتیب داده شده و مکانی برای استراحت غرفه داران و اسکان مسافران در نظر گرفته شده و در این ایام خانه تاریخی امیرکبیر نیز آماده میزبانی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

مصطفی مرزبان مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: برگزاری این جشنواره نشان از ظرفیت شهرستان اراک و روستای هزاوه در حوزه گردشگری و کشاورزی مرغوب دارد و باید بتوان از ظرفیت این جشنواره بیشتر و بهتر برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال استفاده کرد.

مرزبان افزود: در درصددیم با برگزاری این جشنواره‌ها زمینه معرفی روستا‌های استان بیشتر فراهم شود و توسعه گردشگری روستایی مورد توجه قرار گیرد.

در مراسم افتتاح جشنواره از تولید کنندگان برتر انگور و برگزار کنندگان با اهدای لوح سپاس قدر دانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.