فرماندار اردکان گفت: توسعه شهر‌ها در گرو برنامه ریزی صحیح، استخراج آمار دقیق و منظم وقایع است.

حسین سبزواری فرماندار اردکان در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی اردکان خواستار توجه جدی به این امر از سوی دستگاه‌های مربوطه شد.

او با بیان اینکه برای انجام تمامی امور، نیاز به یک هدف مشخص است و هر هدفی نیاز به یک چشم انداز و سیاست گذاری دارد که عملا جهت ارایه چشم انداز عملگرا و مناسب، نیاز‌مند به آمار دقیق دارد که بتوان برنامه منظمی تدوین نمود.

فرماندار اردکان در ادامه با تاکید بر اینکه جلسه ثبت وقایع حیاتی از جلسات مهم شهرستان است چرا که در ابعاد مختلف تصمیم گیری (سیاسی، امنیتی و فرهنگی، خدمات شهری) و ... اگر مدیران آمار و اطلاع تحلیلی در اختیار داشته باشد مطمینا خدماتی که به مردم ارائه خواهند داد خدمات بهینه و منطبق با واقعیت خواهد بود.

سبزواری با تاکید بر اینکه ثبت وقایع حیاتی عامل رشد و شکوفایی هر کشور است و ثبت به موقع از عوامل بسیار مهم توسعه و برنامه ریزی درهر جامعه محسوب می‌شود، افزود: باید برای ثبت وقایع حیاتی ضمن فرهنگ سازی واطلاع رسانی صحیح، ضرورت این امر برای عموم مردم تبیین شود.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با تعامل وهمکاری با اداره ثبت احوال در چهار چوب مناسب و هدفمند در این خصوص برنامه ریزی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.