در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی مقرر شد با کمک دستگاه‌ها افراد بی سواد شناسایی شده و باسواد شوند.

با تلاش نهضت سواد آموزی از حدود ۴۰ سال گذشته که تعداد بی سوادان در کشور خیلی زیاد بود و میزان با سوادی گروه سنی بالای ۱۵ سال در سال ۵۷ ایران ۳۶ درصد بود اکنون به نقطه‌ای رسیده ایم که تعداد بی سوادان به اندازه‌ای کم شده که  آموزش و پرورش استان مرکزی برای پیدا کردن افراد بی سواد متوسل به دستکاه‌های دیگر شده است.

نوازنی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص مصوبات نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کمک سایر دستگاه‌ها از جمله ثبت احوال برای شناسایی افراد بی سواد از مصوبات این نشست بود.

نوازنی افزود: قرار براین شد ثبت احوال آمار و اطلاعات در اختیار معاونت سوادآموزی قرار دهد تا با شناسایی افراد بی سواد بدنبال آموزش آن‌ها باشیم.

البته این نشست مصوبات دیگری از جمله تلاش برای رشد متوازن رشته‌ها هم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در راستای رشد متوازن رشته‌ها و گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی مقرر شد جشنوار‌های تحت عنوان طرح مسئله برگزار شودکه دستگاه‌ها کمک کنند تا این جشنواره به خوبی برگزار شود تا دانش آموزان ترغیب شوند تا به رشته ریاضی بیشتر گرایش پیدا کنند.

تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان استثنایی و معلول از دیگر مصوبات این نشست بود که در این خصوص مقرر شد شهرداری کمک کند تا وسیله نقلیه برای رفت و آمد آن‌ها در نظر گرفته شود و یا کمک هزینه ایاب و ذهاب به ان‌ها پرداخت شود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: در سفر هیات دولت به استان اعتبارات خوبی برای تکمیل و تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد رشد و توسعه متوازن فنی و حرفه‌ای در استان باشیم.

مخلص الائمه برگزاری جشنواره طرح مسئله را طرح تحولی خوب و ارزشمندی دانست که می‌تواند در راستای توسعه متوازن و گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.