استاندار مرکزی گفت: ۵۰۰ دانش آموز در روستا‌های استان مرکزی به صورت حضوری آموزش را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ دانش آموز به دلیل عدم دسترسی به شبکه اینترنت در روستا‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش را فرا می‌گیرند.

آقازاده بر تقویت شبکه اینترنت استان به ویژه در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: از اداره کل فناوری ارتباطات انتظار می‌رود توسعه شبکه اینترنت را در دستور کار قراردهد.

او اضافه کرد: مشکلات موجود در این حوزه، نافع اقدامات خوب انجام شده نیست و این در حالی است که اقدامات خوب و مطلوبی در حوزه‌های مختلف اعم از پرورشی، تربیتی و ورزشی و. صورت گرفته است.

استاندار مرکزی بیان کرد: نفوذ مطلوب و خوب شبکه شاد در اقصی نقاط استان که منجر به موفقیت استان و کسب رتبه دوم استان مرکزی در سطح کشور شده است.

او ادامه داد: این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های معلمان، خانواده‌ها، دانش آموزان و دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل فناوری و ارتباطات است که نقش موثری در این خصوص داشته‌اند.

اقازاده تصریح کرد: آموزش پرورش باید در جهت تامین اعتبار جهت خرید تجهیزات از جمله تبلت و گوشی هوشمند تلاش کند البته این تجهیزات جز اموال آموزش پرورش بوده و به صورت امانی در اختیار دانش آموز قرار خواهد گرفت.

او تاکید کرد: لازم است استانداری مرکزی برای خرید تبلت دانش آموزی از محل اعتبارات ابلاغی و همچنین امور اجتماعی و نیز سازمان برنامه و بودجه استان در این مهم مشارکت کنند.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در بخش سواد آموزی نیز توفیقات خوبی کسب کرده و فرمانداران نیز باید کمک لازم در بخش‌های مختلف سوادآموزی جهت افزایش ضریب سوادآموزی در استان انجام دهند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.