نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس گفت: حال بخش خصوصی و تولید خوب نیست، چون بانک‌ها بیش از اندازه سخت گیری می‌کنند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس  گفت: از دولت آقای رئیسی توقع داریم برخلاف دولت‌های قبل عمل کنند، بانک مرکزی واو به واو مثل دولت‌های قبل عمل می‌کند و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

او گفت: درباره وام ازدواج مگر رئیس جمهور نگفت یک ضامن بگیرید؛ در بانک‌ها ۴ ضامن می‌گیرید کسی هم زورش به بانک‌ها نمی‌رسد.

 رشیدی کوچی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی، گفت: یا گزارش‌های اشتباه به شما رسیده یا اینکه شما هم کاری نمی‌کنید؛ حال بخش خصوصی و تولید خوب نیست، چون بانک‌ها بیش از اندازه سخت گیری می‌کنند.

مجید انصاری نماینده ممسنی و رستم نیز در این جلسه با بیان اینکه باید دید که خروجی این گفتگو و نشست‌ها تاکنون به کجا رسیده است، گفت: در این عنوان شورای گفتگو با بخش خصوصی و دولت باید برجستگی بخش تعاون مشخص باشد، چون رهبر بیشترین تاکید را بر تعاون مطرح کرده‌اند.

او با بیان اینکه تاثیر تعاونی‌ها در اقتصاد ۴ تا ۵ درصد است؛ عنوان کرد: باید در این جلسات به موضوع تعاونی‌ها توجه شود؛ اقتصاد ما قطعا بیمار است و باید نسخه شفابخش نوشت بنابراین باید در این گفتگو‌ها رویکرد‌های عملیاتی و کاربردی داشته باشیم.

انصاری با تاکید بر اینکه کار‌ها باید روزآمد و کارآمد باشد، عنوان کرد: رویکرد‌ها بانک‌ها با رویکرد دولت باید متفاوت باشد؛ اگر بنا باشد تعاونی‌ها به بخش اشتغال کمک کنند حلقه واسط بانک‌ها هستند، اگر در شهرستان‌های محروم بانک شعبه نداشته باشد مردم تسهیلات اشتغالزایی را چگونه دریافت کنند.

نماینده مردم ممسنی و رستم با تاکید بر اینکه موانع برطرف و دسترسی مردم به تسهیلات فراهم شود، تصریح کرد: مردم به شدت از رویکرد بانک‌ها در حوزه وثایق و ضمانت‌ها گلایه‌مند هستند و امروز مردم در پیچ و خم‌های وثایق بانکی گرفتار شدند و امید است که این گفتگو‌ها نتایج مثبتی برای مردم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار